FAQ

Trenger jeg registrere meg for å handle hos Brillz?

Nei, men du må gjerne registrere deg for å motta vårt nyhetsbrev. Da holder du deg oppdatert om moter og trender for solbriller, og får en e-post tilsendt når vi tar inn sesongens nye modeller.

Er det trygt å handle på solbriller på nett?

Vår nettbutikk er sikret med SSL med kryptering av all informasjon som utveksles. Vi samarbeider med de beste selskapene innen betalingsformidling, og gjør vårt ytterste for at du skal kunne handle trygt og sikkert hos oss.

Hvordan er kvaliteten på solbriller fra Brillz?

Alle solbriller du finner hos oss er nikkelfrie og testet for å minimere risikoen for allergiske reaksjoner. Glassene har meget god beskyttelse mot UV-stråler og kommer fra produsenter med høyt fokus på kvalitet i alle ledd.

Hvilke rettigheter har jeg når jeg kjøper solbriller hos dere?

Vi følger retningslinjene til Forbrukerrådet og gir deg selvsagt alle rettigheter du har krav på i henhold til kjøpsloven.

Er det noen skjulte kostnader når jeg handler solbriller på Brillz?

Nei. Som du ser på siden om frakt og levering, så har vi en fast fraktkostnad på kr 49. Solbrillene sendes fra vårt lager i Kristiansand, og du betaler derfor ingen toll eller andre avgifter som du må på utenlandske nettbutikker.

Hvor raskt kan jeg få tilsendt nye solbriller?

Alle bestillinger som foretas før klokka 12.00 på virkedager, sendes til deg samme dag. Normalt har du nye og kule solbriller hjemme i postkassen din i løpet av 1 til 3 dager.

Kan jeg endre på bestillingen etter at jeg har mottatt ordrebekreftelsen?

Ja, vi kan godt foreta endringer av leveringsadresse, sammensetning av varer og lignende. Merk at vi kan kun endre din bestilling så lenge den ikke er avsendt fra oss. Ta kontakt så snart du kan, og helst før vår daglige utsending kl. 14.00.

Kan jeg hente min bestilling på deres adresse i Kristiansand?

Nei, vi har dessverre ikke eget butikkutsalg og kan derfor ikke levere ut varer fra vårt lager.

Kan jeg bestille til utlandet?

Nei, du kan ikke bestille til utlandet.

Jeg har bestilt og betalt, men ikke mottatt ordrebekreftelse?

Så snart du har foretatt en online bestilling i vår nettbutikk, mottar du en ordrebekreftelse. Denne bekreftelsen sendes automatisk.

Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen, kan det skyldes at du skrev inn feil e-postadresse. Merk at noen epostprogram kan ha feilplassert din ordrebekreftelse til f.eks. ‘uønsket post’ eller ‘spam mail’. Sjekk dette først, og kontakt oss deretter dersom du fortsatt ikke kan finne bekreftelsen.

Hvis du skulle komme til å slette din ordrebekreftelse, kan du selvfølgelig kontakte oss og be om en kopi.

Min ordre har status «Behandler», hva betyr dette?

Din ordre behandles. Dette betyr at vi har mottat ordren din og at vi sender den så snart vi kan. Om du ikke hører annet vil ordren bli fullført og sendt.

Jeg er ny kunde, hvordan bestiller jeg?

1) Klikk deg gjennom våre produkter og klikk «Kjøp» på de produkter du ønsker å kjøpe. Alle produkter du velger å kjøpe legger seg i handlekurven.

2) Når du har lagt alle ønskede produkter i handlekurven, klikker du på handlekurven oppe til høyre for å gå videre til sikker bestilling.

3) Skriv inn e-postadresse og følg anvisningene for å betale med Klarna.

4) Etter bestillingen kan du endre betalingsmåte. Standard er Klarna Faktura, men du kan også velge delbetaling (Klarna Konto) og kortbetaling (Visa/Mastercard).

Det skjer noe feil når jeg forsøker å betale?

Vi bruker eksterne betalingsløsninger som er sikre og anerkjente. Dersom en av disse tjenestene ikke fungerer, kan det skyldes at selskapet bak betalingsløsningen (for eksempel Klarna Checkout) oppdaterer sine nettsider eller lignende. Hvis noe slikt inntreffer, kan du enten prøve en av de alternative betalingsløsningene, eller vente litt til den du foretrekker virker igjen.

Hva koster frakten?

Vi har en fast fraktkostnad på kr 49.

Kan jeg få sendt min bestilling til jobben?

Ja, det er ikke noe problem å sende pakken til din jobbadresse.

Ønsker du at vi sender pakken direkte til din jobbadresse, oppgir du denne som leveringsadresse. Det gjør du i betalingsprosessen i nettbutikken.

Hva slags emballasje bruker dere?

Vi pakker alltid varene i forsvarlig emballasje for å sikre at de er beskyttet og kommer uskadet frem til kunden.

Hvor havner pakken min hvis jeg ikke er hjemme på leveringstidspunktet?

Våre pakker leveres stort sett alltid i postkassen din hvis det er mulig, og da trenger du ikke være tilstede for å motta pakken. Ved større bestillinger som ikke får plass i postkassen, vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor (eller post i butikk) og du vil få hentelapp fra Posten.

Kan jeg følge med på min bestilling?

Ja, vi sender deg leveringsbekreftelse (da får ordren din status som fullført) på e-post når pakken går ut fra vårt lager og Posten/Bring overtar ansvaret med å levere deg pakken.

Du er selvsagt også alltid velkommen til å kontakte oss om du vil ha hjelp til å finne status på din bestilling.

Vi har ikke sporing på små pakker (f.eks. ved kjøp av 3 solbriller). Om du kjøper mer enn 5 solbriller sender vi pakken din som minipakke og du kan logge inn for å se sporingsnummer.

Det har gått 1-2 dager og jeg har ennå ikke mottatt pakken min?

Den normale leveringstiden til Posten er 1-2 dager, men i noen tilfeller bruker de lengre tid. Dersom du ikke har mottatt pakken din innen 5 dager etter mottatt ordrebekreftelse, ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke saken.

Uteblivelse av pakker kan skyldes:

– Feil navn på postkassen i forhold til navnet som ble opplyst ved bestilling.
– Mangelfull adresse.

Vi finner en løsning uansett hva årsaken er, dersom forsendelsen uteblir.

Det mangler noe i pakken min?

Dersom det mangler et produkt eller flere i pakken din, kan dette skyldes feil fra vår side. Kontakt oss snarest mulig slik at vi kan få ettersendt de produktene som eventuelt mangler. Vi dekker selvsagt ekstra fraktkostnader i slike tilfeller.

Det er en feil med produktet, hva gjør jeg?

Skulle du mot formodning oppleve feil eller mangler ved våre produkter, ta kontakt med oss snarest mulig slik at vi kan utbedre feilen.

Kan jeg angre på en bestilling?

Ja, du har 30 dagers full returrett på alle våre produkter. Forutsetningen er at du ikke har tatt i bruk produktet og at produktet fremstår som nytt. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å benytte deg av angreretten. Vi sender deg da et returnummer. Deretter vil beløpet du betalte ved bestillingen bli tilbakebetalt i sin helhet, så snart vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som nytt. Ved retur dekker du selv fraktkostnaden.

Kan jeg få pengene tilbake?

Ja, du har 30 dagers full returrett. Betingelsen er at produktet fremstår som nytt og ubrukt. Beløpet du betalte ved bestillingen vil bli tilbakebetalt i sin helhet når vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som nytt og ubrukt. Ved retur dekker du selv fraktkostnaden.

Hva menes med 30 dages returrett?

Dersom du har kjøpt et produkt og angrer på kjøpet, kan du sende produktet i retur til oss. Forutsetningen er at produktet returneres slik beskrevet i punktet over, samt at du varsler oss om at du vil benytte deg av returretten. Dette må du gjøre innen 30 dager fra det tidspunktet produktet ble kjøpt,.

Jeg har kjøpt feil produkt, kan det byttes?

Ja, du kan selvsagt bytte produkt når du har bestilt feil og ønsker et annet i stedet. Vi betaler frakten det koster å sende deg nye produkter, mens du betaler frakten det koster å sende returproduktet tilbake til oss. Betingelsen er at produktet fremstår som nytt og ubrukt. Vi sender deg det ønskede produktet så snart vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som nytt.

Selger dere originale produkter?

Ja, alle produktene du finner i vår nettbutikk er selvsagt 100% originale. Vi kjøper produkter direkte fra produsenten eller fra godkjente forhandlere.

Hvem står bak Brillz.no?

Brillz.no er eid av Hoel Digital AS som driver flere netthandelskonsepter.

Vår adresse er:

Brillz.no
c/o Hoel Digital AS
Banehaven 6
4612 Kristiansand S

Hvordan oppbevarer dere produktene?

Alle produkter oppbevares på vårt lager i Kristiansand.

Kan jeg ringe til dere?

Ja, du kan ringe vår kundeservice alle hverdager kl. 09.00 – 15.00 på telefon 411 75 467.

Du kan også sende oss en epost om du ønsker.

Uansett hvilken måte du velger å kontakte oss på, ber vi deg oppgi ditt ordrenummer tydelig slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Kan jeg skrive til dere?

Ja, klikk her for å komme til kontaktsiden. Der kan du sende oss en melding i kontaktskjemaet.

Uansett hvilken måte du velger å kontakte oss på, ber vi deg oppgi ditt ordrenummer tydelig slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Hva er adressen deres?

Vår adresse er: Brillz.no, c/o Hoel Digital AS, Banehaven 6, 4612 Kristiansand S, Norge.